måndag 11 oktober 2010

Äntligen

Äntligen har det börjat hända saker med shoppen. Jag fick äntligen rätt på temat jag laddat ner. Visade ju sig att jag hade installerat det helt fel! Upptäckte sen att det faktiskt fanns en beskrivning med instruktioner för installationen… låter det bekant…hihi. Fick därför ta bort allt och börja om från början igen. Men bra blev det till slut. Så nu är det bara finjusteringar kvar, som att fixa med loggan. Någon gång inom snar framtid skulle jag vilja ha en mer personlig design på sidan med fler funktioner, men det får bli längre fram. Man vill ju ändå kunna tillgodose en så bra sida som möjligt för sina kunder och kunna ge bra service.
Ni kanske undrar vilken e-butik vi valt att använda. Jag satte min make på att forska runt lite på dem olika och han tyckte att Prestashop var det bästa alternativet för oss. De är relativt billiga, man har möjlighet att påverka mycket själv om man har koll på html kod och de har gott om olika funktioner. Vi köper denna tjänst av ett företag som heter prestaworks som även har tilläggstjänster som ex designpaket, sökoptimering, webbhotell m m. Än så länge är vi nöjda med dem.
Vi har funderat på att vi ska försöka hitta en bra leverantör för plus size kläder i Storbritannien för att bredda vårt utbud. Så det kanske blir en inköpsresa till London i februari. Har ni tips på någon som ni gillar så bara meddela oss så kan vi se om vi har möjlighet att ta in just den leverantören.
Annars håller vi just nu på att hämta information om försäkringar och se vilka slags avtal man kan göra med posten för att underlätta leveranserna till kunderna. Sakta men säkert går det framåt. Man får bara lära sig att ha is i magen, vilket inte alltid är så lätt när man bara vill köra på i full speed och bli färdig på en dag! Man har ju väntat länge på den här stunden och då blir man så otroligt otålig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar